Vår digitale hverdag har gjort terkelen får å kommunisere med kundene svært lav. Kundene dine druktner i salgsmeldinger, og kaos og støy råder i de digitale markedskanalene. Alle bedrifter er i dag på facebook, instagram og mange har også beveget seg over i Snapchat og spill verdenen.
Kunden har i dag lite overskudd til å lese igjennom din «om oss tekst». Ved å ha en tydelig identitet i alle dine salgsmeldinger vil kunden raskt finne ut om du er god løsning for dem, de har lettere for å huske din bedrift, du kan luke ut dyre kunder, og får dermed igjen med for markedsføringsbudsjettet ditt.
Hvordan finne en klar identitet
Finn ut hva kjernen i din bedrift er. Hvis du skal beskrive bedriften i en setning, hvem er bedriften da? Er svaret ditt unikt? Dersom svaret fortsatt er svært likt dine konkurrenter må du løfte blikket vekk fra ditt produkt eller din tjeneste og se på helheten av opplevelsen du kan tilby dine kunder.
Hvordan bruke din identitet?
Bedriftens identitet bør gjennomsyre bedriften. Alt fra slagord, vinkling i innlegg, til annonsering og nettsiden burde utformes i henhold til bedriftens identitet. Men husk at bedriften også må kunne levere i henhold til dine salgsmeldinger og bygge oppunder din identitet. Dersom du avviker fra identiteten vil kunden oppfatte bedriften som uærlig, vær derfor konsekvent i din bruk av identitet.
Er du usikker på hvordan du skal jobbe med din identitet? Ta kontakt for en uforpliktende prat.