Hvorfor virker ikke avisannonser?

Mange bedrifter annonserer forgjeves i aviser, bare for å finne ut at det ikke fungerer. Andre derimot ser ut til å ha stor suksess, hva kan være grunnen til dette?

Aviser har lenge vært en populær og effektiv plass for bedrifter å annonsere. Men hvorfor har plutselig dette sluttet å fungere?

Spør gjerne om hjelp med en helhetlig strategi for hvordan du på best mulig måte kan nå ut til kundene dine. Vi går sammen nøye igjennom hvilken målgruppe du har, og hvor de er å finne. Kontakt meg i dag!

Grunner til at avisannonsene ikke fungerer

Det kan være så enkelt som at målgruppen din ikke leser avisen. Da kan du f.eks teste ut markedsføring i sosiale medier, eller annonser i Google-nettverket.

Men en annen grunn er at vi ser så mye reklame, at det kan hende at hjernen sorterer ut annonsene, og rett og slett overser annonsene.

Det viktigste man gjør er å teste ulik markedsføring og ulike budskap, kanskje må du tilpasse annonsene dine litt for at kundene skal legge merke til det?

Dårlig lesbarhet

Ellers så bør du tenke på at annonsen skal være tilpasset trykket avispapir. Dette vil være noe helt annet enn om du skulle printe ut annonsen på en skriver. Dersom tekst blir utydelig eller for smått, så er det ikke sikkert at kundene orker å se på annonsen din, med det resultatet at avisannonsen ikke fungerer.

Er du i tvil, så tar jeg gjerne en sjekk av annonsene dine, og hvis du vil kan jeg hjelpe deg med grafisk design og oppsett.

Nysgjerrig på hva som er mulig for din bedrift?

Ta kontakt for en uforpliktende prat om muligheter, tips og råd.

Kundeoppdrag
Artikler
GDPR

GDPR – hvordan påvirker det deres bedrift?

Den 25. mai 2018 trer EUs nye forordning om vern av personopplysninger (GDPR) i kraft, noe som vil medføre nye ansvarsområder for alle bedrifter som har tilgang på opplysninger om personer innenfor EU. Hvilken betydning har dette for din bedrift?