Hvorfor virker ikke Google Adwords?

Får du høy klikkpris på annonsene dine, og lurer på hvorfor Google annonsene ikke fungerer så godt? Her skal jeg forsøke å forklare hvorfor.

AdWords er et annet navn på annonsering i Goolge.

Annonsering i Google-nettverket krever høy kunnskap og nøye planlegging av kampanjene dine.

Mange har stor suksess med annonsering på Googel adwords, så hvorfor har dine annonser floppet helt?

Det kan være mange årsaker til det – er annonsen din relevant nok?

I denne videoen nevner jeg de 4 viktigste årsakene til hvorfor annonsene ikke fungerer like godt som du skulle ønske.

Hovedgrunner til at Google annonser ikke kjører så godt:

  1. Høy konkurranse om aktuelt søkeord
  2. Landingssiden din er dårlig optimaliser i forhold til søkeordet og annonsen
  3. Vi blir eksponert for mye annonsering, så mange i dag er så vant med å se annonsene, at hjernen fjerner infoen og du ser rett og slett ikke annonsen.
  4. Det kan hende at kundene ikke er klare til å kjøpe enda, så de klikker seg inn og leser, men venter kanskje en stund før de kjøper. Da kan man fort tenke at annonsene ikke fungerer.

Hjelp med Google annonsering

Dersom du trenger hjelp med å optimalisere annonsene i Google, ta kontakt så vil jeg gjerne hjelpe deg.

 

Nysgjerrig på hva som er mulig for din bedrift?

Ta kontakt for en uforpliktende prat om muligheter, tips og råd.

Kundeoppdrag

Enklere Hus

Enklere Hus AS har som mål å tilby boliger med god kvalitet, effektiv byggeperiode med kjente merkevarer. Hus produsert og planlagt for norske forhold.

Artikler
GDPR

GDPR – hvordan påvirker det deres bedrift?

Den 25. mai 2018 trer EUs nye forordning om vern av personopplysninger (GDPR) i kraft, noe som vil medføre nye ansvarsområder for alle bedrifter som har tilgang på opplysninger om personer innenfor EU. Hvilken betydning har dette for din bedrift?

15 ting mentalt sterke folk ikke gjør

Før eller senere i livet trenger du all din mentale styrke. Tren hjernen din til å tenke andreledes, og erstatt dårlige tanker med gode. Gode vaner er ikke nok – du må også kvitte deg med de dårlige.