Illustrasjon av CMS

Hva er CMS?

Et CMS system er rett og slett et system for å holde orden på innhold, mest brukt i forbindelse med hjemmesider.

Et content management system (CMS) eller publiseringsløsning på norsk, omhandler utvikling, publisering, vedlikehold og redigering av innhold på nettsider.

Et eksempel på et CMS system er WordrPress, som håndterer innhold, design og funksjonalitet, og dette er koplet til en database.

Til sammenligning pleide man tidligere å kode en nettside manuelt ved hjelp av HTML og CSS, og tekst og innhold ble skrevet direkte inn i html-filene. Filene ble så lastet opp til webhotellet via FTP. Det var altså ikke et system eller ramme rundt som viste en brukervennlig måte å jobbe med sidene på.

Publiseringsløsningen / CMS inneholder verktøy for å lage, strukturere og presentere websidene.

Fordelene med CMS er mange:

  1. hurtigere fornyelse av innholdet
  2. bedre konsistens og struktur
  3. forbedring av navigasjonen
  4. økt fleksibilitet
  5. støtte for desentraliserte forfattere
  6. økt sikkerhet
  7. reduserer dobbeltinformasjon (duplisering av innholdssider)
  8. større kapasitet for vekst
  9. reduserte vedlikeholdskostnader

 

Nysgjerrig på hva som er mulig for din bedrift?

Ta kontakt for en uforpliktende prat om muligheter, tips og råd.

Kundeoppdrag

Borgund Hyttesenter og Camping

Borgund Hyttesenter og Camping har fått et nytt og fresht design på hjemmesiden sin, så nå de er godt forberedte til 2018-sesongen!

Artikler

5 måter å få Wow-faktor i din bedrift

For å nå ut til nye kunder og få økt omsetning i din bedrift bør du utnytte de verktøyene du har tilgjengelig. I dette webinaret får du 5 måter å få Wow-faktor i din bedrift.

Innhold i SOME markedsføring

I dag er «alle» bedrifter tilstede på ulike sosiale medier, de fleste har egne nettsider og salgskanaler. Uten bra innhold vil derimot effekten av å være tilstede svak.