Snapchat i markedsføringen

Snapchat i markedsføringen

Mange bedrifter lar seg friste at det voksende sosiale mediet Snapchat. Etter utgivelsen i 2011 har Snapchat opplevd en enorm vekst de siste årene. Kombinasjonen av ett medium som er enkelt å bruke, anonymt og spennende er noen av grunnene til at Snapchat har blitt så populært.  Men hvordan kan din bedrift bruke Snapchat?

Skal du først opprette en bedrifts profil på Snapchat lønner det seg å bygge opp en base med følger der du deler innhold. Har du allerede opprettet en snapchat konto for din bedrift burde du dele snapkoden din på din nettside, samt andre kanaler du har. Det er like viktig og opprettholde en Snapchat konto som kontoen din i andre medier.  Legge ut og sende bilder eller video jevnlig samt legg til bilder i din story.

Tips: Du kan opprette en egen gruppe med følgere i Snapchat slik at du Kan sende til en hel gruppe i gangen. Eksperimenter gjerne med å tegne, skrive eller legge til ulike filtre på snappene.

Snapchat har på lik linje som Facebook og Instagram en Ad manager som gir muligheten til å kjøre skreddersydde kampanjer. Annonsene i videoformat dekke hele skjermen og blir likestilt med annet innhold. Annonsene vises imellom vanlige snapper eller som egne innlegg i stories.

Som med alle mediekanaler anbefaler vi at du vurderer om dette er noe for deg det er bedre å være god på noen kanaler fremfor dårlig i mange. Kvalitet fremfor kvantitet!

Lurer du på hvordan Snapchat kan brukes i din bedrift? Kontakt oss

Sorry, comments are closed for this post.