Hvordan komme høyt opp i søk i 2024

Google og søkemotorer er i stadig endring. Her får du vite hvordan du kan lykkes med å komme høyt opp i søkeresultatet i 2024.

De fleste som har en hjemmeside lurer iblandt på hvordan de kan få sin side til å komme høyt opp på søkeresultatene i f.eks. Google.

Søkemotorene blir smartere, og kundegruppen er mer selektiv på hva som er verdt et besøk. Hvordan kan man score høyt i SEO i 2024?

Dette er noe vi ofte får spørsmål om når vi utvikler hjemmesider for bedrifter, og privatpersoner. Derfor har vi satt sammen en videoguide som gir en rask innføring i det som kalles søkemotoroptimalisering (SEO). Denne videoen må du bare få med deg hvis du lurer på hva «Den gyldne regelen» innen søkemotoroptimalisering går ut på.

Jeg forklarer kort oppsummert de nyeste trendene i videoen under.

Huskeliste for synlighet i søk

  1. Forstå brukeren og hva slags intensjoner han eller hun har. Foretrekkes tekst, video, bilder eller annet? Personas kan gjerne brukes.
  2. Det finnes mer enn Google der ute, du kan sende trafikk inn til siden din via mange steder, for eksempel via Amazon eller Apple sine tjenester.
  3. AI eller kunstig intelligens er en nøkkelfunksjonalitet i søkemotorer. Derfor må innholdet ditt struktureres, og nettsiden din må være rask å «skrape». Relevant innhold må knyttes til hverandre, og artikler må ha en informativ struktur, tagger og metadata.
  4. Lag eksepsjonelt innhold med høy kvalitet. Det er bedre å publisere mer sjeldent, men med innhold som mange er interessert i, enn å publisere innhold som bare noen få vil se på. Sørg for at innholdet ditt svarer på det målgruppen din søker etter i søkemotorene
  5. Knytt til deg autoriteter og eksperter på ditt område. Det er lettere å ranke høyt dersom du allerede er en autoritet, og derfor kan du gjerne invitere gjesteforfattere mm.
  6. Sørg for at den tekniske siden med SEO er optimal.
  7. Se om du kan forbedre ditt eksisterende innhold. SEO er en pågående prosess.
  8. Gjør deg klar for ny teknologi.
  9. YouTube er en av de største platformene hvor folk søker informasjon og svar på spørsmål. All tale er søkbart, og videoer vises i vanlig google søk. Her kan du potensielt være svært relevant for kundene dine, og sende besøkende til hjemmesiden din via videoen.
  10. Få input fra andre

Skal jeg ta en titt på hjemmesiden din?

Bestill en gratis og uforpliktende SEO-gjennomgang, så kan jeg ta en sjekk av siden din.

Du får en statusrapport med forslag på forbedringspunkter.

Nysgjerrig på hva som er mulig for din bedrift?

Ta kontakt for en uforpliktende prat om muligheter, tips og råd.

Kundeoppdrag

Slurp i vei

Slurp i vei trengte å bli godt synlig på nett. Konseptet er varm suppe med servering fra sykkelvogn.

Hjemmeside for Kjells markiser

I perioden 2019-2022 jobbet Kristine i Kjells markiser, og hadde all utvikling av hjemmesidene. Jobbet mye med SEO og brukervennlig design.

Artikler

Innhold i SOME markedsføring

I dag er «alle» bedrifter tilstede på ulike sosiale medier, de fleste har egne nettsider og salgskanaler. Uten bra innhold vil derimot effekten av å være tilstede svak.