Har du kontroll på hvor dine annonser vises?

Annonsesystemene til Google, Facebook og Instagram gir fantastiske muligheter til å målrette innholdannonser til brukere over hele verden.

Annonsesystemene til Google, Facebook og Instagram gir fantastiske muligheter til å målrette innholdsannonser til brukere over hele verden, på alle tenkelige nettsider. Men det gir også potensielle fallgruver. Er du klar over hvilke nettsider dine annonser assosieres med?

Når du har skal opprette en annonse, er noe av det du må tenke igjennom hvor dine annonser vil bli vist – nemlig annonseplasseringen. Bruker du googles annonse verktøy kan du forhåndsvise din annonse for å se hvor på siden annonsen din vises for bestemte søk. Her kan du enkelt se din plassering dersom din annonse vinner en bidding. Du kan også se din gjennomsnittlige plassering. Det mange glemmer, er at du i Google kan velge vekk de sidene og søkene du ikke ønsker at din annonse skal komme opp i. Også i Facebook sine annonseverktøy kan du legge inn sider og nøkkelord du ikke vil assosieres ved. Dette kan styres i ad manager oppsettet til din bedrift.

Trenger du hjelp til å sikre dine annonsevisninger? Ta kontakt!

Nysgjerrig på hva som er mulig for din bedrift?

Ta kontakt for en uforpliktende prat om muligheter, tips og råd.

Kundeoppdrag
Artikler