Annonser i Google

Få hjelp med å sette opp annonser i Google søk, samt hele Google sitt annonsenettverk. Resultatene spores, og AI brukes for å få best mulig resultat.

Få hjelp med å sette opp annonser i Google søk, samt hele Google sitt annonsenettverk. Dette kan øke merkekjennskapen, antall henvendelser og salg. Med digital annonsering kjøper du synlighet på nett, og du betaler for ulike plassering for å nå ut med budskapet ditt på ulike plattformer. Google annonsenettverk er en av mulighetene, men du kan også kjøre digitale annonser i sosiale medier.

Målet er at du sitte igjen med mer penger etter annonsering, som resultat av mer salg. Det er derfor viktig å følge godt med på resultatene, og optimalisere annonsene slik at du når målene dine.

Øk sjansene dine for å få nye kunder med annonsering på nett

Med nettannonsering vil du være synlig når noen søker på google, ser reklame på YouTube og banner/bildeannonser kan vises på en rekke nettsteder tilpasset din målgruppe.

Mulighetene er mange, og resultatene er målbare. Dette skiller digital annonsering fra tradisjonell markedsføring.

For best mulig resultat setter vi opp sporing av resultater, og bruker avansert ai-teknologi for optimalisering av annonsene.

Hva koster annonsering på Google?

Uansett hva slags budsjett du har kan annonsering på nett via Google være noe for deg. Budsjettet tilpasses etter dine ønsker. Det vil si at du velger selv hvor mye du ønsker å bruke på annonsene. I tillegg til selve annonsekostnadene kommer hjelp med å sette opp annonsekontoen og kampanjene. Da vil det variere om du skal ha mange kampanjer og annonser, eller om du ønsker å starte i det små.

 

Hva er forskjelen på organisk og betalte søkeresultater?

Annonser kan være et godt supplement til organisk SEO. Skillet mellom hva som er organisk og annonser er noe jeg ofte får spørsmål om. 

Betalt synlighet i søk er en rask måte å komme til toppen av søkeresultatet på, det er rett og slett budsjettet som bestemmer det meste. Men man må også ha god kvalitet og relevant innhold på hjemmesiden sin for å gjøre det godt med annonsene.

Organisk søk og synlighet er noe du jobber strategisk med på hjemmesiden din. Resultatene i søk er gratis, men investeringen ligger i tid brukt på SEO på hjemmesiden.

Hvorfor annonsere i Google?

  1. Stort publikum: Google er verdens mest brukte søkemotor, og millioner av mennesker søker etter informasjon hver dag. Dette gir annonsørene tilgang til et stort og variert publikum.
  2. Målretting: Google Ads tilbyr avanserte målrettingsalternativer. Du kan målrette annonser basert på søkeord, geografisk plassering, demografi og brukerinteresser, noe som øker sjansen for at annonsene når relevante kunder.
  3. Kostnadseffektivitet: Du betaler ofte bare når noen klikker på annonsen din (PPC – Pay Per Click), noe som gjør det til en kostnadseffektiv måte å nå potensielle kunder på. Du kan også sette budsjetter som passer til din økonomi.
  4. Måling og analyse: Google Ads gir detaljerte rapporter og analyser, slik at du kan se hvordan kampanjene dine presterer. Du kan spore klikk, konverteringer og ROI, noe som gjør det lettere å optimalisere kampanjene.
  5. Fleksibilitet: Du kan raskt endre kampanjer, budsjett og annonseringstekst basert på hva som fungerer og hva som ikke gjør det.
  6. Synlighet: Annonser kan vises øverst på søkeresultatene, noe som gir høy synlighet og muligheten til å konkurrere med større selskaper.
  7. Diverse annonseformater: Google tilbyr ulike annonseformater, inkludert tekstannonser, bildeannonser, videoannonser og shoppingannonser, noe som gir deg muligheten til å velge den beste formen for ditt budskap.

Disse faktorene gjør Google til en attraktiv plattform for mange bedrifter som ønsker å øke synlighet og salg.

 

 

Kan man annonsere med video?

Ja, YouTube gir muligheter for videoannonsering. Det finnes flere ulike typer annonser:

  • TrueView-annonser: Disse kan være enten in-stream (vises før, under eller etter en video) eller video discovery (vises i søkeresultater eller som anbefalte videoer). Seerne kan hoppe over in-stream annonser etter 5 sekunder.
  • Bumper-annonser: Korte, ikke-hoppbare annonser på 6 sekunder som vises før videoer.
  • Overlay-annonser: Halvtransparente annonser som vises nederst på videoer.
  • Non-skippable annonser: Annonser som ikke kan hoppes over og varer fra 15 til 20 sekunder.

Annonsører kan målrette annonser basert på demografi, interesser, geografisk plassering, enhetstype og mer. Dette gjør det lettere å nå riktig publikum.

Boost din bedrift med Google annonsering

  • Få hjelp med å raskt komme i gang med annonser skreddersydd til din bedrift
  • Med Google Annonsering kan du nå millioner av potensielle kunder akkurat når de søker etter det du tilbyr.
  • Målbare resultater, sporing av konverteringer og leads.
  • Når annonsene dine kommer øverst i søkeresultatene, får du oppmerksomheten til kunder som allerede er interessert i det du tilbyr.
  • Budsjett tilpasset dine ønsker
  • Å investere i hjelp med Google-annonser kan være en smart beslutning som gir deg en konkurransefordel og bidrar til veksten av virksomheten din.
  • Tett oppfølging og personlig veiledning
  • Merkevarebygging

Start annonseringen din på Google i dag og se hvordan du kan tiltrekke flere kunder og øke salget.