De rette søkeordene

Dollarphotoclub_86044596Å finne det rette søkeordet å fokusere på er ikke alltid like lett. Du vil jo gjerne selge mest mulig, og da vil du favne om mye. Men på de mest populære søkeordene er det desto mer konkurranse. Flere markeder har også firmaer som dominerer de mest logiske søkeordene ved hjelp av store PR- og SEO-budsjetter. Å konkurrere her er vanskelig. Du er ikke i stand til å være med og slåss om trafikken på et søkeord som for eksempel «iPhone», men du kan lett kapre de som søker på «mobiltelefon for eldre». Ja, det blir selvfølgelig MYE færre treff, men sannsynligheten for salg er desto mye større. Og man vil selvfølgelig ranke høyt på et slikt søk.

Å definere et snevert marked er ikke nødvendigvis et skritt tilbake. Det gir deg heller en direkte linje til de kundene som er ute etter akkurat det du selger. Og disse kundene vil heller finne veien rett til det de ønsker enn å lete gjennom et hav av likelydende, generelle søkeord. Kunsten er å definere disse søkeordene og benytte de i sin søkemotoroptimalisering. Dette kan vi i Sveum Design hjelpe deg med, i tillegg til en skreddersydd grafisk profil som tydelig kommuniserer ditt budskap. Ta kontakt nå, og vi hjelper deg å finne de rette søkeordene!