Bedriftsblogg

Uansett av størrelsen på din bedrift kan du dra nytte av blogging for bedriften.

Vi lever i en verden der digitale medier tar større og større plass og der tradisjonell markedsinnsats må vike. Har du neda ikke begynt å blogge er det bare å hoppe på trenden, den har kommet for å bli.

Trenger du noen tips for strukturen til bloggartikkelen, kan du finne en sjekkliste for blogginnlegg her.

Blogging som SEO

Ett godt blogg innlegg med de riktige nøkkelordene hjelper søkemotorene og koble deg med dine kunder. Uansett hvilken bransje du opererer i vil det finnes nøkkelord som din målgruppe søker etter på Google. Dersom du poster relevante artikler og innlegg der du utnytter disse nøkkelordene vil du kunne komme høyere opp i søkeresulatene på blant annet Google. Husk at Google ønsker å presentere relevant innhold til sine brukere, du må derfor kunne produsere innhold som din målgruppe vil ha.

Styrk ditt image

Bedriftens nettside kan ofte oppleves som kald, lite imøtekommende og personlig. En god nettside presenterer relevant informasjon til sine målgrupper, og forenkler kjøpsprosessen. I en blogg vil du derimot kunne forme bedriftens personlighet og bygge din merkevare. Huks derfor på at dine blogginnlegg samsvarer med den visjonen bedriften har, og at du underbygger ønsket image i alle blogginnlegg.

Ved å blogge gir du kundene tilgang til din kunnskap rundt tjenester, temaer, spesifikke produkter, situasjoner osv.

Vi stoler lettere på dem med positiv sosial tilstedeværelse.

Hold nettsiden relevant og aktiv

Ved å poste gode blogg innlegg jevnlig vil du oppfattes som en sikker og stødig aktør av dine kunder og kan bygge gode relasjoner over tid. I tillegg vil nettsiden din bli rangert av google som aktiv når de indekserer nettsiden din. Dersom du ikke poster noe på nettsiden jevnlig vil du kunne miste synlighet i søkemotoren.

Bedre avkastning

Bortsett fra din tid og innsats, er blogging gratis. I tillegg får du tak i kunder som søker etter informasjon selv, uten at du bruker tid på å sende denne informasjonen ut. Selv om du er god på å skrive e-post og nyhetsbrev risikerer du lav åpningsrate og avkastning, men du kan med fordel dele blogginnlegget ditt i ett nyhetsbrev for å få potensielle kunder og lesere inn på dine nettsider.

Ønsker du å komme i gang? Ta gjerne kontakt! 

Nysgjerrig på hva som er mulig for din bedrift?

Ta kontakt for en uforpliktende prat om muligheter, tips og råd.

Kundeoppdrag

BM Båtkalesjer

BM Båtkalesjer ønsket en landingside som kommuniserte hvilke tjenester de utfører, samt enkelt finne kontaktinfo for bestilling.

Flyer for Silvercon bemanning

Silvercon har blitt en god og fast kunde hos oss. Denne gangen har vi utformet en ny flyer med informasjon om de ulike avdelingene til

Artikler

5 måter å få Wow-faktor i din bedrift

For å nå ut til nye kunder og få økt omsetning i din bedrift bør du utnytte de verktøyene du har tilgjengelig. I dette webinaret får du 5 måter å få Wow-faktor i din bedrift.