Hva er en landingsside?

En landingsside er den siden du kommer til når du klikker på en annonse eller et søkeresultat i en søkemotor.

Men hva utgjør en god landingsside?

Det viktigste er at de besøkende får innhold som er relevant til annonsen eller linken de har klikket på, uten for mange forstyrrelser. Landingssider brukes gjene for å korte ned på kundens kjøpsprosess, og presenterer derfor gjerne spesifikk informasjon knyttet til en kampanje eller ett produkt.

Landingssiden bør også være mest mulig lik bedriftens hovedside slik at kunden med en gang forstår at siden tilhører din bedrift. Er landingssiden ulik bedriftens nettside kan dine potensielle kunder føle seg utrygge eller usikre. Vær derfor klar på hvem du er og hva du selger.

Rett på sak

En god landingsside inneholder kort og konsis informasjon, landingssiden skal derfor ikke inneholde for mye unødvendig tekst. Her er det viktig å gå rett på sak og presentere innhold som leseren er ute etter slik at man får lyst til å lese videre.

Oversiktlig og enkel. 

En god landingsside skal konvertere salg, tenkt derfor nøye igjennom hvilke produkter du ønsker å fremheve, hva du ønsker å oppnå med siden din, og hvordan siden din korter ned kjøpsprosessen for kunden. Dersom kunden ikke får den informasjonen de er ute etter eller ikke får kjøpt dine produkter på en enkel måte, vil mange av dine potensielle kunder dette av. Dersom du ikke har ett enkelt salgsprodukt men ønsker at kundene tar kontakt med deg må du sikre at dine kontakt skjema følger personvernforordningen (GDPR)  Det beste er å kun ha telefonnummer eller epostadresse som kunden kan kontakte bedriften på, i stedet for å ha et skjema hvor kunden skriver inn sine opplysninger.

Ønsker du å vite hva Sveum Design kan gjøre for deg? Ta gjerne kontakt.

Nysgjerrig på hva som er mulig for din bedrift?

Ta kontakt for en uforpliktende prat om muligheter, tips og råd.

Kundeoppdrag
Artikler