Strategi og markedsføring

Uansett om du er en oppstart eller en veletablert bedrift, kan det være større potensial innen markedsføring og web slik at bedriften din kan vokse.

ikon takk piler opp

Hvorfor jobbe med strategi?

Strategien er utgangspunkt for videre arbeid. Du kan dermed ta velbegrunnede valg, og er sikret at alt du gjør bidrar i riktig retning til å nå målet ditt. Sammen legger vi en plan over hvordan du når bedre ut til kundene dine. Hvilke mål har du, og hva bør du gjøre med design, hjemmeside, sosiale medier, annonsering med mer.

Når du fremstår profesjonell og pålitelig vil du med mye høyere sannsynlighet tiltrekke deg nye kunder. Du trenger derfor en skreddersydd markedsføringsplan og en grafisk profil som tydelig kommuniserer ditt budskap.

Har du et lite reklamebudsjett, kan du sjekke ut denne artikkelen med tips om hva du kan gjøre på et begrenset budsjett.

Markedsføring og strategi spiller en avgjørende rolle i dagens konkurransedyktige forretningsverden. Det handler om å nå ut til målgruppen på en effektiv måte og skape en varig innvirkning.

Referanse

– Sveum Design fikk resultatene til himmels!

HD Solskjerming AS er størst på solskjerming i Norden og drifter blant annet kjedene Kjells markiser, Fasadeprodukter og Markisemannen. Kristine Sveum / Sveum Design (Sveum) kom inn i 2015 hvor omsetningen endte på 371 millioner. Etter jevn og høy omsetningsøkning passerte vi allerede NOK 1,1 milliard i 2021! Sveum’s bidrag har betydd mye for denne kraftige veksten. Sveum har bidratt med markedsstrategi-kompetanse, nytenkning og mange gode ideer. I tillegg til løpende produksjon for tre «kjeder» med annonser, DM’er, displayannonser, nyhetsbrev, bil-dekor osv., utviklet Sveum alle nettsidene for våre kjeder. Med Sveums ekspert-kompetanse innen SEO i tillegg, har hjemmesidene scoret svært bra. Sveum har også tatt mange gode foto-oppdrag, med eller uten drone, for oss. Sveum er svært resultatorientert, effektiv, kreativ, selvgående og har full kontroll, så når Sveum i tillegg er svært trivelig å jobbe med, gir vi våre aller beste anbefalinger!

Frode H. Syvertsen, HD Solskjerming AS
Frode H. Syvertsen

Mulighet for kort strategisession eller en større workshop

Strategisk Tilnærming

For å sikre at innhold, materiell, tekst og bilder er i tråd med markedsføringsstrategien din, hjelper jeg deg med følgende:

Definere målene

Hva prøver du å oppnå med reklamen? Økt salg, merkevarebevissthet eller noe annet?

Velge riktig kanal

Hvor skal reklamen vises for å nå målgruppen best mulig?

Måle resultatene

Ved bruk av analyseverktøy kan suksessen til reklamekampanjen måles.

Kort strategisession

Statusgjennomgang
Sosiale medier
Profilering
Markedsføringsplan
Aksjonspunkter

Workshop

Status for bedriften i dag
Verdier og visjon
Målgruppe
Hvor skal bedriften? Mål og delmål
Strategi- og handlingsplan utarbeides i etterkant

Spørsmål om hva bedriften kan gjøre for å optimalisere nettsiden, effektiv tilstedeværelse i sosiale medier og ubenyttet potensiale i markedsføringen, er temaer som er høyt prioritert hos de fleste bedriftseiere og markedssjefer. Men det kan være vanskelig å vite hva som er lurt å gjøre.

Strategi er kjernen og utgangspunktet i markedsføringen

Det handler om å og sette opp gode strategier for å skaffe nye leads og øke konverteringene – og dermed økt salg. Med erfaring i bransjen i over 20 år, er det en glede å kunne tilby deg de beste strategier med aksjonspunkter med utgangspunkt i din bedrift og målsetting.

Book et strategimøte

Det er svært verdifullt å se på mulighetene dere har for videre vekst. Book et strategimøte på hvor vi kan jobbe med hva status er i dag, og hva dere kan/bør gjøre og hvordan løpet skal legges opp.

Møtet foregår på Gjøvik eller over Teams, så det spiller derfor ingen rolle hvor i landet du holder til.

Du vil få en konkret markedsplan og anbefaling på veien videre både når det gjelder hjemmesiden og sosiale medier og annen markedsføring. I etterkant av møtet får du en oppsummering med en liste over aktuelle aksjonspunkter som vi sender til deg. Dette vil legge et uvurderlig grunnlag for hvilke tiltak som settes i gang senere.

All informasjon, kunnskap, planer og råd kan dere ta med dere videre i markedsføringen.